|
Osiągnięcia uczniów Gimnazjum im. K. K. Baczyńskiego |
|
|
|
Chór w Zespole Szkół w Zebrzydowicach |
|
W roku szkolnym 2015/2016 uczniowie sp i gimnazjum otrzymali propozycję zajęć chóralnych. Tak zagospodarować swój wolny czas zdecydowało się 28 dzieci ze szkoły podstawowej, oraz 25 młodzieży z gimnazjum. Mimo, że próby odbywają się po zajęciach na 7 i 8 lekcji uczniowie chętnie biorą udział w zajęciach. Oba zespoły wzięły udział w przeglądzie pieśni patriotycznej, godnie zajęli:
1 miejsce-chór gimnazjum
2 miejsce-chór szkoły podstawowej
Ponadto chórzyści zaprezentowali się na:
-akademia z okazji święta Dnia Niepodległości
-występie kolędowym
Wokalnymi perełkami zespołów są:
Emilia Żesławska, Laura Zahradnik, Piotr Pindel, Wiktoria Kotłowska, Karolina Jas, Magdalena Szlauer, Wiktoria Budzińska.
|
|
Serdecznie zapraszamy rodziców na wywiadówki, które odbędą się w dniu 3 lutego 2016r. wg następującego harmonogramu:
Klasy 1-3 szkoły podstawowej – o godz. 16.00 w bud. Przy ul. Orzeszkowej 73 – „Stara Szkoła”
Klasy 1-3 gimnazjum – o godz. 16.00 w bud. przy ul. J. Kochanowskiego 55 – „Nowa Szkoła”
Klasy 4-6 szkoły podstawowej – o godz. 17.00 w bud. przy ul. J. Kochanowskiego 55 – „Nowa Szkoła” |
|
W dniu 26 stycznia 2016r (wtorek) odbywać się będzie dyskoteka dla uczniów gimnazjum w godzinach 15:30 - 19:00.
Dla uczniów szkoły podstawowej bal odbywać się będzie 27 stycznia 2016r. (środa) w godzinach 15:00 do 18:30; dla klas 1-3 sp: 13:30-16:30.
Dyrekcja Szkoły rekomenduje wszystkim rodzicom odebranie dziecka ze szkoły ze względu na wieczorową porę zakończenia imprezy szkolnej.
Wcześniejsze wyjścia uczniów ze szkoły możliwe są tylko za okazaniem pisemnej zgody rodzica/opiekuna.
|
|
Zapraszamy serdecznie na Jasełka w wykonaniu uczniów Szkoły Podstawowej i Gimnazjum Zespołu Szkół w Zebrzydowicach. Przedstawienie odbędzie się w Dniu 15 stycznia 2016r (piątek) w auli Zespołu Szkół w Zebrzydowicach przy ul. Kochanowskiego 55. |
|
|
Światowy Dzień Praw Człowieka |
|
10 grudnia obchodziliśmy Światowy Dzień Praw Człowieka w rocznicę uchwalenia przez Organizację Narodów Zjednoczonych w 1948 roku „Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka”. Uczniowie klasy IIIa i IIIb gimnazjum przygotowali koszulki z najważniejszymi zapisami Deklaracji. Uczniowie młodszych klas mogli porozmawiać z nimi na temat znaczenia podstawowych praw, takich jak prawo do życia, wolności słowa, własności prywatnej, wolności sumienia i wyznania, równości i wielu innych. Gimnazjaliści przygotowali również na godzinie wychowawczej audycję na temat znaczenia podstawowych praw człowieka oraz łamania ich na całym świecie. W klasach drugich na lekcjach wos-u odbyły się zajęcia zatytułowane „Lekcja białoruskiego”. Uczniowie mogli obejrzeć film przygotowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w ramach projektu „Patrz i zmieniaj” i podyskutować na temat łamania praw człowieka na Białorusi.
M. Żegarska
|
|
Z UWAGI NA NIESPRZYJAJĄCE WARUNKI ATMOSFERYCZNE PLANOWANY TERMIN OTWARCIA LODOWISKA NA 13 GRUDNIA 2015 ZOSTAJE PRZESUNIĘTY NA TERMIN PÓŹNIEJSZY. |
|
Zapraszamy rodziców uczniów gimnazjum na wywiadówki, które odbędą się
w środę 2 grudnia 2015r. w budynku „Nowej Szkoły” przy ul. J. Kochanowskiego 55:
Godz. 16:00 – rozpoczęcie w auli szkolnej – prelekcja psychologa n/t zagrożenia dopalaczami i narkotykami
- następnie spotkanie z wychowawcami w klasach.
Zebranie trójek klasowych odbędzie się w aulii budynku Szkoły przy ulicy Kochanowskiego 55 o godzinie 18:45.
Zapraszamy również na kiermasz ciast organizowany przez Radę Rodziców oraz kiermasz ozdób świątecznych organizowany przez uczniów. |
|
|
ŚWIATOWY DZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI I POZDROWIEŃ |
|
„Życzliwość jest pragnieniem szczęścia drugich” /Tolmann Pesch/
21 listopada obchodzony jest dzień pełen uśmiechów, dobrych uczynków i pozytywnych emocji, czyli „Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień” (ang. World Hello Day)
Idea tego święta wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych 1973r., kiedy to dwaj bracia Brian i Michael McCormack postanowili zareagować na wydarzenia wojny "Jom Kippur" (konflikt izraelsko-arabski). Chcieli pokazać światu, iż walka i zawiść nie prowadzą do niczego dobrego. Inicjatywa życzliwości miała za zadanie przekonać rządzących do rozwiązywania problemów w sposób pokojowy, a nie zbrojny.
Główną ideą obchodów Dnia Życzliwości jest uzmysłowienie i przypomnienie ludziom o tym, iż tylko wzajemna życzliwość może stać się podstawą do zbudowania pokoju i pomyślnych relacji międzyludzkich na całym świecie. Taki dzień jak ten przypomina wszystkim, że warto jest zatrzymać się na chwilę, zastanowić nad własnym życiem, uczynić drobny gest życzliwości w stronę drugiego człowieka poprzez ciepły uśmiech, miłe słowo, uprzejmość, okazanie empatii czy przyjazne nastawienie.
K. Dynek |
|
|
Międzynarodowy Dzień Tolerancji |
|
16 listopada na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Tolerancji, ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne ONZ 12 grudnia 1995 roku, z inicjatywy UNESCO. Po tym wydarzeniu kraje członkowskie UNESCO przyjęły Deklarację na Temat Zasad Tolerancji. Promocja tolerancji i poszanowania ma istotne znaczenie w tworzeniu atmosfery sprzyjającej akceptowaniu odmienności kulturowej. Artykuł I „Deklaracji Zasad Tolerancji” brzmi:
„Tolerancja to szacunek, akceptacja i uznanie bogactwa różnorodności kultur na świecie, naszych form wyrazu i sposobów na bycie człowiekiem. Sprzyja jej wiedza, otwartość, komunikowanie się oraz wolność słowa, sumienia i wiary. Tolerancja jest harmonią w różnorodności. To nie tylko moralny obowiązek, ale także prawny i polityczny warunek. Tolerancja – wartość, która czyni możliwym pokój – przyczynia się do zastąpienia kultury wojny kulturą pokoju”.
W „Deklaracji…” państwa członkowskie zdefiniowały pojęcie tolerancji. Według zapisów tolerancja to:
• respektowanie cudzych praw i cudzej własności;
• uznanie i akceptacja różnic indywidualnych;
• umiejętność słuchania, komunikowania się i rozumienia innych;
• docenianie rozmaitości kultur;
• otwarcie na cudze myśli i filozofię;
• ciekawość i nie odrzucanie nieznanego;
• uznanie, że nikt nie ma monopolu na prawdę.
Pamiętajmy, że tolerancja to postawa społeczna i osobista odznaczająca się poszanowaniem poglądów, zachowań i cech innych ludzi, a także ich samych. Tego dnia warto zastanowić się nad własną postawą w odniesieniu do ludzi, z którymi współżyjemy.
Z tej okazji w naszej szkole organizujemy Szkolny Dzień Tolerancji.
B. Grela-Kukuczka
|
|
|
"Młodzi Głosują" Centrum Edukacji Obywatelskiej |
|
Uczniowie Gimnazjum w Zebrzydowicach kolejny raz uczestniczyli w akcji "Młodzi Głosują" wybory parlamentarne 2015- CEO. Na zajęciach z wiedzy o społeczeństwie uczniowie zdobywali wiedzę na temat zasad prawa wyborczego w Polsce oraz roli Sejmu i Senatu. Uczniowie klas drugich samodzielnie wykonali ulotki informacyjne dla rodziców oraz sąsiadów. Mieszkańcy Zebrzydowic otrzymali również informacje przygotowane przez Centrum Edukacji Obywatelskiej "Głosuj bez przeszkód". W ramach projektu uczniowie z klasy 2a i 3b przygotowali również szkolne wybory parlamentarne. Akcja prowadzona przez uczniów miała wyłącznie charakter profrekwencyjny i nie służyła promowaniu czy wspieraniu jakichkolwiek kandydatów i komitetów wyborczych. Projekt miał na celu propagowanie wiedzy na temat zasad demokratycznych wyborów oraz zachęcenie do aktywności obywatelskiej, w tym do uczestnictwa w wyborach. Koordynatorem projektu była Magdalena Żegarska, nauczycielka wos-u.
Wyniki ogólnopolskich wyborów "Młodzi Głosują" można znaleźć na stronie www.ceo.org.pl |
|
INFORMACJE O KONKURSACH ZNAJDUJĄ SIĘ W ZAKŁADCE "KONKURSY" |
|
|
"MAJĄC CHLEB MAMY WSZYSTKO" - II KONKURS Z OKAZJI MIĘDZYNARODOWEGO DNIA CHLEBA |
|
II KONKURS Z OKAZJI MIĘDZYNARODOWEGO DNIA CHLEBA
organizowany przez RADĘ RODZICÓW ZESPOŁU SZKÓŁ W ZEBRZYDOWICACH
"MAJĄC CHLEB MAMY WSZYSTKO"
Celem konkursu jest:
1. Krzewienie staropolskich tradycji związanych z postrzeganiem chleba jako powszechnego i podstawowego źródła pożywienia.
2. Postrzeganie chleba w teraźniejszym industrialnym świecie.
3. Chleb w naszych domach.
4. Pobudzanie wyobraźni oraz zamiłowań do poezji, fotografii i plastyki.
5. Kształtowanie postaw twórczych i kreatywności.
6. Prezentacja własnych dokonań twórczych.
7. Poszukiwanie nowych środków wyrazu.
SZCZEGÓŁY W REGULAMINIE KONKURSU:
REGULAMIN
KARTA ZGŁOSZENIA |
|
|
Projekty edukacyjne - 2015/16 |
|
Rozpoczynamy realizację projektów edukacyjnych. Uczniowie zainteresowani realizacją konkretnego projektu zgłaszają się do opiekuna projektu i składają pisemną deklarację udziału. Ostateczny termin wyboru tematu przypada na 20 października. Opiekunowie projektów przekazują pisemne deklaracje uczniów wychowawcom klas drugich. Przypominamy, że projekty realizujemy w grupach 4 - 8 osobowych. Grupa wypełnia „kartę projektu”, która jest do pobrania na naszej stronie internetowej.
Tematy projektów edukacyjnych 2015/2016:
1. Multimedialne obrazy oczami młodzieży. Praca na materiale filmowym.
p. D. Hobernik-Pindel
2. Scratch – tworzenie prostych animacji i programów. p. D. Hobernik-Pindel
3. Książki naszych marzeń. „Kacper Marzyciel nakręcony na czytanie.”
p. K. Dynek, p.D. Hobernik-Pindel, p.K. Knyps-Korycka
4. „La cuisine francaise” – przewodnik po kuchni francuskiej. p. A. Szpiech -Kosek
5. „The British Royal Family” – drzewo genealogiczne. p. J. Ogrodnik
6. Moja pracownia chemiczna – tworzymy pomoce dydaktyczne. p. I. Buława
7. „Matematyka igłą i nitką wyszywana” – inne spojrzenie, nie tylko na figury geometryczne. p. B. Piguła
8. Tydzień brytyjski w naszej szkole. p. K. Kondziołka
9. Chronimy zagrożone gatunki. Budowa budek lęgowych dla nietoperzy. p. M. Mażarski
10. „Ryż i bambus” – warsztaty azjatyckie dla najmłodszych. p. L. Lasok-Zarzecka
11. Lekcja historii Jana Matejki. p. M. Branny
12. II wojna światowa na znaczkach pocztowych. p. M. Branny
13. „Malala’s Human Rights” – działania młodzieży na rzecz praw dziecka. p. W. Dandyk
14. „Piłka nożna wczoraj i dziś” – ewolucja dyscypliny. p. J. Utikal
15. Tropem dziennikarza – redagowanie i wydawanie gazetki gimnazjalnej.
p. A. Kopiec, p.M. Mika, p.D. Fila
16. Niemieccy nobliści w dziedzinie literatury. Życie i twórczość. p. B. Puzoń
17. Jakim zwierzętom trzeba pomóc? – Poznajemy zagrożone gatunki. p. I. Wyka
18. Lekkoatletyka – poznajemy dyscypliny „królowej sportu”. p. B. Grela-Kukuczka
19. „Ruch jest zdrowy i dla ciała, i dla głowy” – konkurs wiedzy o sporcie. p. M. Jarocka
20. Śladami Archimedesa – badamy siłę wyporu. p. D. Fila
21. Nauka przez zabawę – wykonujemy zabawki elektryczne. p. D. Fila
22. Pieśni patriotyczne z okresu II wojny światowej. p. B. Pilśniak-Hojka
|
|
|
Międzynarodowy Dzień Bez Przemocy |
|
|
Zgłoszenie ucznia z rejonu:
|
|