Szkoła Podstawowa
im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Zebrzydowicach
PROJEKT PN. "Mali a jednak wielcy" REALIZOWANY W RAMACH PODDZIAŁANIA 9.1.2 PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI |
Indywidualizacja procesu nauczania
Od 17 września 2012 roku w naszej szkole trwa realizacja projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w
ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Cel główny projektu:
Wsparcie indywidualnego rozwoju uczniów klas I-III wszystkich szkół podstawowych w Gminie Zebrzydowice,
dostosowanego do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych tych uczniów.
Cele szczegółowe projektu:
1. Zapewnienie każdemu dziecku zgodnie z jego indywidualnymi potrzebami pomocy logopedycznej i psychologicznej niwelującej
zdiagnozowane zaburzenia.
2. Stworzenie każdemu dziecku zgodnie z jego indywidualnymi potrzebami możliwości korekt wad postawy
3. Zminimalizowanie specyficznych trudności w uczeniu się, w tym trudności w czytaniu
i pisaniu oraz zdobywaniu umiejętności matematycznych.
4. Stworzenie możliwości rozwoju talentów i zainteresowań uczniów w tym artystycznych i matematycznych.
5. W szkołach objętych wsparciem stworzenie warunków umożliwiających indywidualną pracę nauczyciela z uczniem
poprzez doposażenie bazy szkoły w niezbędne pomoce dydaktyczne oraz materiały.
Zadania realizowane w ramach projektu:
Zadanie 1: Dodatkowe zajęcia ukierunkowane na wyrównanie deficytów rozwojowych:
- zajęcia logopedyczne
- gimnastyka korekcyjna
- zajęcia psychologiczne
- zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu
- zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w zdobywaniu umiejętności
matematycznych
Zadanie 2: Zajęcia pozalekcyjne rozwijające uzdolnienia
- zajęcia plastyczno - techniczne i teatralne
- zajęcia rozwijające indywidualne umiejętności i uzdolnienia matematyczne "Super Matematyk"
Zadanie 3 : Doposażenie bazy dydaktycznej szkoły
Realizacja tego projektu zapewnia każdemu uczniowi z klas I - III szkoły podstawowej bogatą ofertę zajęć dodatkowych
zgodną z jego indywidualnymi potrzebami oraz możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi, podnosi jakość pracy szkoły,
gwarantuje uczniom twórczy i wszechstronny rozwój osobowości. Projekt ma na celu odpowiednie wspomaganie w tym zakresie,
pochylanie się z troską nad uczniami nie tylko tymi, którzy mają trudności, ale też uczniami zdolnymi, chętnie rozwijającymi
swoje pasje czy zainteresowania. Zajęcia te sprzyjają rozwojowi jednostki, kształceniu zmierzającemu do niwelowania niekorzystnych
różnic między uczniami i pobudzania ich do twórczego działania. Aktywizacja działalności poznawczej dziecka odbywa się poprzez
zabawy i gry dydaktyczne, co stanowi ważny czynnik optymalizujący proces wychowania i nauczania wczesnoszkolnego. Uruchamiane
w ten sposób mechanizmy orientacyjno - poznawcze, motywacyjne i społeczno - wychowawcze w zachowaniu dzieci przyczyniają się
w zależności od rodzaju zajęć do minimalizowania trudności i niepowodzeń w nauce szkolnej, są również źródłem osiągania
sukcesów i pożądanych wyników.
- Plan lekcji
- Zastępstwa
- Zastępstwa Stara Szkoła
- Zaj. pozalekcyjne
- Kadra
- Samorząd uczniowski
- Patron szkoły
- Rekrutacja
- Konkursy
- Szkolne Koło Caritas
Dla rodziców
- Ubezpieczenie uczniów
- Warunki ubezpieczenia
- Likwidacja szkód
- Podręczniki
- Bilet na autobus
- Kalendarz roku szkolnego
- Dzwonki
- Dni wolne
- Czas pracy
- Rada Rodziców
- Moje dziecko w szkole - poradnik
- Instytucje wspierające ucznia i rodzinę
Osiągnięcia uczniów:
- w roku 2016/2017
- w roku 2015/2016
- w roku 2014/2015
- w roku 2013/2014
- w roku 2012/2013
- w roku 2011/2012
Kalendarium
Dokumenty
Projekty i programy
- MALI ODKRYWCY I MŁODZI ODKRYWCY
- Trzymaj Formę!
- Zdrowa rybka, skoczna żabka
- Mali a jednak wielcy
- Przystanek szkoła
- Radosna Szkoła
- Szkoła z Klasą
- Szkoła bezpiecznego internetu
- Klub obrońców planety
- Współpraca młodych ludzi nie zna granic